Aydın Okur Yazar Programı
Yükselen Level Up İngilizce Programı
Türkçe ders programımız, dil eğitiminin yalnızca Türkçe branşını değil tüm branşları ve hatta tüm yaşamı kapsadığı görüsüyle “AYDIN OKUR PROGRAMI” çerçevesinde oluşturulmaktadır. Bu program kapsamında akademik danışmanlarımız önderliğinde hazırlanan özgün müfredatımızdaki tüm ders içi ve ders dışı içerikleri öğrencilerimizin doğru okuma, doğru anlama, okuduğu, dinlediği, izlediğiyle ilgili sorgulama, eleştirme, üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik teknik ve yöntemlerin öncelendiği çalışmalardır.
Bir Kitap ile Ne Yapılabilir?
Çocuk Edebiyatı çalışmalarıyla, kitabı sadece okumanın ötesinde yazarla sohbet eder, onu ve yazılanı analiz eder, birlikte tartışır, irdeler; kimi zaman tiyatro, kimi zaman resim, kimi zaman gastronomi kimi zaman müzik disiplinleri ile bağdaştırır, ürünler üretiriz. Yani kitabı sadece okumaz, kana kana içeriz.
P4C – Çocuklarla Felsefe Programı:
Bilgiye ulaşmanın çok kolay olduğu günümüzde çocuklarımıza öğretebileceğimiz en değerli şeyin “düşünmek” olduğuna inanıyoruz. Hikayeler kullanarak yönelttiğimiz sorularla öğrencilerimizin doğru cevabı vermesindense 21.yy becerileri olan eleştirel, özenli ve birlikte düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlıyoruz. Yanı sıra dinleyebilen, empati kuran, karşı düşüncelere saygılı ve kendini her daim geliştirmeye açık nesiller yetiştiriyoruz.
Kütüphane Saatleri:
Yükselen Kütüphaneleri bilinenin aksine, sadece sessizce kitap okunan yer değildir!
Düşünülen, tartışılan, çizilen, yaratılan kısacası bir “aydın okur yazar”ın gereklerini
içeren tüm aktivitelerin yapıldığı bir ilham noktasıdır. Kütüphane kültürünü, öğrenme
kültürü ile harmanlayarak öğrencilerimizin hayatlarında içselleştirdikleri bir alışkanlık
haline getirmelerini sağlarız.
Yazmak İçin İlham Gerek
Yazmak, yeniden düşünmektir. Bu sebeple okuma ve anlama dışında duygu ve düşüncelerimizin bizi yansıtan şekilde yazıya dökülmesi de programımızın önemli bir çıktısıdır. İlham bulmak için doğada, sokakta, hayatta köşeler ararız, kimi zaman güzeli kimi zaman çirkini anlatırız. Yeter ki özümüz kaleme aksın, başkalarının sözcüklerini değil kendimizinkini ararız.